23 February

Hyundai IONIQ 5 redefinește mobilitatea electrică

•Lansarea noului model consolidează angajamentul Hyundai privind sustenabilitatea;

•IONIQ 5 oferă performanțe remarcabile și un sistem de încărcare ultra-rapidă (400 V; 800 V);

•Funcția V2L permite alimentarea sau încărcarea oricărui dispozitiv electric (bicicleta electrică, scuter electric sau echipament de campare).

Hyundai a lansat astăzi IONIQ 5. Primul model al brandului IONIQ stabilește un nou standard în ceea ce privește mobilitatea electrică.

IONIQ 5 este primul autovehicul electric al gamei care utilizează platforma Hyundai E-GMP. Arhitectura E-GMP asigură un ampatament lung, contribuind la maximizarea spațiului interior. Designul inovator, materialele ecologice utilizate, performanțele remarcabile, sistemul de încărcare ultra-rapidă, funcția Vehicle-to-Load (V2L), precum și caracteristicile avansate pentru conectivitate și pentru asistența conducătorului auto se armonizează perfect pentru a oferi noi experiențe clienților.

„IONIQ 5 a fost conceput pentru a se adapta unui stil de viață fără compromisuri”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer. „Este primul autovehicul electric care oferă o experiență inedită prin utilizarea inovatoare a spațiului interior și a tehnologiilor avansate.”


O noua eră pentru designul EV

Având ca sursa de inspirație Pony, primul model al marcii Hyundai, IONIQ 5 reprezintă un simbol pentru povestea celor 45 de ani Hyundai. Aspectul progresist al autovehiculului explorează noi forme de design, abordarea sofisticată fiind influențată de ampatamentul lung (3.000 mm). Rezultatul – o tipologie EV contemporană. 

În partea frontală, capota de tip „clamshell” (disponibilă în premieră pentru un model Hyundai) contribuie la imbunătățirea performanțelor aerodinamice. Bara de protecție în forma literei „V” incorporează luminile de zi (DRL) care formează semnatura luminoasă, vizibilă și în partea din spate a noului model. 

Manerele portierelor cu design minimalist contribuie la eficiența aerodinamică. În laterale, silueta urmarește, în unghiuri precise, direcția stilistică „Parametric Dynamics” utilizată în premieră pentru noul TUCSON. Jantele de 20 inchi optimizate aerodinamic (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) completează proporțiile perfecte ale autovehiculului.

„O nouă experiență de mobilitate pentru viitoarea generație – aceasta a fost misiunea noastra încă de la debutul acestui proiect, dar fără a ne pierde identitatea Hyundai”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center. „IONIQ 5 reprezintă noua definiție a atemporalității, o legatură între trecut, prezent și viitor.”

Interiorul a fost reinterpretat ca un „spațiu de locuit”. Consola centrală a devenit mai mult decât un compartiment static de depozitare. Conceptul „Universal Island” definește o consolă mobilă care poate fi culisată înapoi până la 140 mm, oferind o mai mare libertate de mișcare. IONIQ 5 este echipat cu scaune față reglabile electric. În plus, pasagerii aflați pe cel de-al doilea rând se pot bucura de un interior spațios. Suprafețele din habitaclu sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: piele prelucrata ecologic și tratată cu extracte din ulei de in, componente bio din trestie de zahar, fire din lână etc.

Clienții pot alege între nouă culori exterioare, dintre care cinci disponibile exclusiv pentru IONIQ 5. Paleta de culori pentru interior include trei opțiuni.

IONIQ 5 oferă un portbagaj cu o capacitate de 531 l, respectiv de până la 1.600 l cu banchetă din spate rabatată. Scaunele din spate pot fi culisate înainte pâna la 135 mm și, de asemenea, pot fi pliate intr-un raport 6:4. Clienții se pot bucura de spațiu suplimentar de depozitare datorita portbagajului frontal, care oferă o capacitate de până la 57 l (dimensiunea portbagajului frontal poate varia în funcție de regiune și de sistemele de propulsie).


O gama variata de sisteme electrice de propulsie 

IONIQ 5 este disponibil cu o gamă variată de sisteme electrice de propulsie (PE). Clienții pot alege între două opțiuni pentru baterie: 58 kWh sau 72,6 kWh, precum și între două configurații pentru motorul electric – cu un motor poziționat pe puntea spate sau cu două motoare (atât în față, cât și în spate). Toate variantele PE ating o viteză mximă de 185 km/ h.

În vârful gamei electrice de motorizări se află versiunea cu baterie de 72,6 kWh, care dispune de tracțiune integrală (AWD) și dezvoltă o putere combinată de 225 kWh, respectiv un cuplu de 605 Nm. Propulsorul accelerează de la 0 la 100 km/ h în 5,2 sec. Atunci când tracțiunea AWD este asociată cu bateria de 58 kWh, configurația cu două motoare accelerează de la 0 la 100 km/ h în 6,1 sec.

În versiunea cu baterie de 72,6 kWh și cu tractiune 2WD, IONIQ 5 va oferi o autonomie de aproximativ 470~480 km, conform testelor WLTP (valoare estimată; autonomia oficială este în curs de testare).

Configurația cu propulsorul spate de 160 kW (125 kW în combinație cu bateria de 58 kWh) oferă un cuplu de 350 Nm și tracțiune 2WD. Împreună cu bateria de 72,6 kWh, propulsorul electric poate accelera de la 0 la 100 km/ h în 7,4 sec., iar împreună cu bateria de 58 kWh accelereaza în 8,5 sec.

În pus, IONIQ 5 poate tracta o remorcă cu o greutate de până la 1.600 de kg.


Încărcare ultra-rapidă a bateriei cu funcția inovatoare „Vehicle-to-Load” (V2L) 

Platforma E-GMP este compatibilă cu infrastructuri de încărcare atât de 400 V, cât și de 800 V. E-GMP oferă, în modul standard, posibilitatea de încărcare la 800 V, dar și la 400 V, fără necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul complex de încărcare reprezintă o tehnologie brevetată în premieră mondială, care permite propulsorului și invertorului creșterea tensiunii de la 400 V la 800 V.

Cu un încărcător de 350 kW, IONIQ 5 permite încărcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% în doar 18 min. Conform testelor WLTP, pentru o durata de încărcare de 5 min., IONIQ 5 oferă o autonomie de 100 km.

De asemenea, funcția V2L permite alimentarea sau încărcarea oricărui dispozitiv electric (bicicletă electrică, scuter electric sau echipament de camping). Sistemul poate furniza o putere de până la 3,6 kW. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate și poate fi activat atunci când autovehiculul este pornit. Utilizătorii pot încărca echipamente electrice de mare putere folosind un transformator. Portul exterior poate asigura alimentarea, chiar și atunci când autovehiculul este oprit.  

Tehnologii inovatoare de conectivitate și de asistență pentru conducătorul auto 

IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experiență digitală intuitivă. Cabina de dimensiuni generoase dispune de un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia și de un instrumentar digital de 12 inchi, care poate fi personalizat în funcție de cerințele clienților. Sistemul multimedia integrează o nouă temă de design – „Jong-e Graphic User Interface” (GUI), care oferă diverse setări ambientale.

Cea mai recentă versiune a aplicatiei Bluelink® include funcții precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar și noua funcție User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clienții iși pot localiza autovehiculul, îl pot bloca și debloca de la distanță sau pot avea acces la diferite informații, cum ar fi autonomia, starea bateriei sau durata de încărcare. Connected Routing este sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.

Cu sistemul de încărcare la distanță, încărcarea autovehiculului poate fi controlată prin intermediul aplicației de pe smartphone. În perioadele reci, conducătorul auto poate seta în prealabil temperatura dorită în habitaclu, prin intermediul sistemului Remote Climate Control. 

Sistemul de recunoaștere vocală dinamică acceptă comenzi vocale simple pentru controlul: sistemului de climatizare, radioului, deschiderea/ închiderea trapei, volanului încălzit, scaunelor încălzite/ ventilate ș.a. 

IONIQ 5 este echipat cu sistem audio Bose care dispune de opt difuzoare, inclusiv un subwoofer, pentru o experiență placută la bord.


Sistem Head-Up Display cu tehnologie AR

În premieră pentru Hyundai, IONIQ 5 dispune de sistemul Head-Up Display cu tehnologie AR (AR HUD), care transformă parbrizul într-un ecran de afișare. HUD utilizează tehnologia AR pentru a proiecta, direct în câmpul vizual al conducătorului auto, informații relevante despre navigație și despre alertele de siguranță.


Pachet de asistență pentru conducătorul auto

Autovehiculul este echipat cu pachetul Hyundai SmartSense.

IONIQ 5 este primul model Hyundai echipat cu sistem de asistență pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2). Utilizând camera video, senzorii radar din față, precum și datele furnizate de sistemul de navigație, HDA 2 permite controlul vitezei și a distanței până la vehiculul din față, precum și centrarea autovehiculului pe banda de deplasare. De asemenea, poate asista conducătorul auto la schimbarea benzii.

Alte sisteme de condus semi-autonom: funcția inteligentă de avertizare asupra vitezei limită (ISLA), care recunoaște semnele de circulație și sistemul de asistență pentru faza lungă (HBA), care comută de pe faza lungă pe cea scurtă, atunci când condițiile de drum o impun.

IONIQ 5 este echipat cu diferite funcții care monitorizează atenția conducătorului auto, pentru a asigura în permanență o deplasare în siguranță. Sistemul de atenționare a conducătorului auto (DAW) monitorizează constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviație neobisnuită a direcției sau alte semne de oboseală. DAW emite un semnal de avertizare în momentul în care autovehiculul rămâne oprit o perioada lungă de timp (spre exemplu, la semafor) și conducătorul auto nu reacționează suficient de rapid atunci când vehiculul din față începe să se deplaseze.

Pentru a evita coliziunile în anumite situații, sunt activate simultan mai multe funcții pentru asistența conducătorului auto. Utilizând tehnologia radar, sistemul de asistență la evitarea coliziunilor în unghiul mort (BCA) include frânarea diferențială, pe lângă semnalele vizuale și sonore, pentru a preveni coliziunea în momentul schimbării benzii sau pentru a determina poziția relativă și viteza vehiculelor care se apropie din partea laterală. O altă funcție – sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM) – afișează pe ecranul principal zonele laterale și din spate ale autovehiculului, în momentul în care conducătorul auto activează semnalul pentru schimbarea direcției. 

Sistemul de asistență la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor și a cicliștilor alertează conducătorul auto și aplică automat frâna, pentru a reduce daunele, atunci când o coliziune este inevitabilă. FCA este disponibil cu funclia de prevenire a coliziunilor în intersecții – detectează vehiculele care se apropie din lateral atunci când conducătorul auto pătrunde într-o intersecție. În plus, FCA cu funcția Lane-Change Oncoming sporește siguranța în momentul schimbării benzii de deplasare. În cazul în care FCA detectează prezența unui vehicul pe sensul opus, în timp ce conducătorul auto schimbă banda de deplasare, FCA asistă automat conducătorul auto pentru efectuarea unei manevre de evitare, dacă nu există pericolul unui accident secundar. Dacă este detectat un potențial accident secundar, FCA va emite doar un semnal de avertizare.

De asemenea, IONIQ 5 dispune de sistemul de asistență pentru ieșirea în siguranță (SEA), care avertizează pasagerii în cazul în care este detectată prezența unui alt vehicul în apropiere, în momentul deschiderii portierelor din spate.

Sistemul inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA) permite parcarea autovehiculului, fără a fi necesară prezența conducătorului auto, utilizând doar cheia de acces. Acest sistem funcționează atât pentru parcarea laterală, cât și pentru cea perpendiculară.

Sistemul de monitorizare 360° (SVM) utilizează o serie de camere plasate strategic, pentru a oferi conducătorului auto vizibilitate completă. Această funcție este utilă în momentul parcării în spații restrânse. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni în timpul parcării cu spatele (PCA) utilizează camera și senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizând conducătorul auto și aplicând automat frâna, pentru a evita o coliziune. În mod similar, sistemul RCCA avertizează conducătorul auto în cazul în care există un risc de coliziune în timpul deplasării în marșarier și acționează frânele.

Specificații IONIQ 5:

Nota: specificațiile și echipamentele pot varia in funcție de regiune.

Dimensiuni [mm]

Ampatament

3 000 mm

Lungime

4 635 mm

Lățime

1 890 mm

Înălțime

1 605 mm

Volum (litri)

Portbagaj spate

531/1 .591 (cu bancheta din spate rabatată)

Portbagaj față

57 (2WD) sau 24 (AWD)

Performanțe

PlatformaE-GMP (platforma electrică globală modulară)
Autonomie maximă (conform WLTP)470~480 km (baterie de 72,6 kWh și tracțiune 2WD)

 

Autonomie maximă
Baterie de 72,6 kWh

AWDPutere225 kW (configurația cu două motoare – față și spate)
Cuplu605 Nm (configurația cu două motoare – față și spate)
0-100 km/ h5,2 secunde
2WDPutere160 kW (configurația cu un singur motor – spate)
Cuplu350 Nm (configurația cu un singur motor – spate)
0-100 km/ h7,4 secunde

 

Стандартный запас хода

Аккумулятор 58 кВт*ч

AWDPutere173 kW (configurația cu două motoare – față și spate)
Cuplu605 Nm (configurația cu două motoare – față și spate)
0-100 km/ h6,1 secunde
2WDPutere125 kW
Cuplu350 Nm
0-100 km/ h8.5 secunde

Funcții

Infrastructura de încărcare acceptată

400 V și 800 V (fără adaptoare suplimentare)

Încărcare ultra-rapidăDe la 10% la 80% în 18 minute
100 km autonomie în 5 minute (WLTP)

Vehicle-to-Load

Putere max.

3,6 кВт

Locație porturi

Interior: sub bancheta din spate
Exterior: port de încărcare autovehicul

Multimedia

Ecran

Ecran tactil de 12 inchi – sistem multimedia
Instrumentar de bord digital de 12 inchi

Servicii de conectivitate Bluelink®

Remote Profile Management
Pornire de la distanță
Notificări pentru starea autovehiculului
Funcție „Send to car” (POI) cu puncte intermediare
Notificări pentru intreținere
Sistemul de recunoaștere vocală dinamică
Echipamente de siguranță și de confort

Sistem de asistență la coliziunile frontale (FCA)

Sistem de asistență la evitarea coliziunilor în unghiul mort (BCA)

Sistem de asistență pentru ieșirea în siguranță (SEA)

Funcție inteligentă de avertizare asupra vitezei limită (ISLA)

Sistem de atenționare a conducătorului auto (DAW)

Sistem de asistență pentru faza lungă (HBA)

Sistem de monitorizare 360° (SVM)

Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCCA)

Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni în timpul parcării (PCA)

Sistem de asistență pentru condusul pe autostradă 2 (HDA 2)

Sistem inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA)

Culori disponibile

Exterior: Gravity Gold Mat, Shooting-Star Gray Mat, Digital Teal-Green Perlat, Lucid Blue Perlat, Atlas White, Cyber Gray Metalic, Phantom Black Perlat, Galactic Gray Metalic, Mystic Olive-Green Perlat.

Interior: Obsidian Black si Dark Pebble Gray/ Dove Gray, alaturi de pachetul optional Dark Teal/ Dove Gray.